Chantal Sutherland, isbjörnar och alla dessa "måsten"...

 

Och nu är det bara en dag kvar…

 

I gårdagens blogg baissade Stall Hatten vår tidiga totoidé Game on Dudes chanser en smula då denne lottats till ytterspår i Dubai World Cup i morgon kväll.

 

Men kanske var det (lottningen) bara en störtskön oddshöjare? För efter dagens morgonträning hade Stall Hatten ett långt snack med Chantal Sutherland och hon lät mycket uppåt på Game on Dude.

 

- Min häst har skött sig helt perfekt i träningen och till skillnad mot en del av konkurrenterna känns det som om Game on Dude kanske rentav gynnas av tapetan (banunderlaget, Stall Hattens anm.), sade Chantal.

 

Men var hamnar ni från start?

 

- Hästen är riktigt explosiv om man vill trycka av honom, men taktiken får naturligtvis Mr Baffert bestämma. Nu är det som det är, men jag är inte direkt orolig.

 

Och hur är det med Bob, är han här?

 

- Nej, han är kvar på sjukhuset, men jag kan lova att han har ”varit med oss på telefon”, skrattade Sutherland.

 

Du verkar riktigt optimistisk. Kan du rekommendera Stall Hatten att kliva in på toton?

 

- Hahaha. Jag är ingen spelare, men jag gillar mina chanser och jag tänker inte råda dig att låta bli, flinade jockeyn.

 

Sedan kontrade fröken Sutherland med frågor såsom ”om isbjörnar verkligen går omkring på gatorna i Sverige?” och om hur hon skulle göra för att få träffa Prinsessan Haya under tävlingsdagen?

 

Vi slutar här för nu är det sen lunch på Dubai Creek Golf club med ”Uttern”.

 

Alla dessa ”måsten”…

 

Höres.

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

2012-03-30 @ 21:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0