Pravda, Charming Boy och en stenklar till sju ggr...

Nej, men vilken överraskning… NOT!

 

Pravda, förlåt Skånska Dagbladet, hade tydligen inte så torrt på fötterna. Detta refererade Stall Hatten om redan i går.

 

”Pravda” hade i en artikel påstått att JTG var villiga att komma till förhandlingsbordet om bara styrelsen i Skånska Fältrittklubben byttes ut.

 

Detta var/är naturligtvis rent nonsens och i gårdagens blogg avfärdade banans champion på travsidan Lutfi Kolgjini detta på sitt alldeles vanliga ”nyanserade” sätt.

 

Nu har även Kerstin Pettersson Brodda sagt sitt i ärendet. Läs neden.

 

 

Artur G. Bilding,

 

Jag läste i dagens tidning artikeln som Du skrivit med rubriken "Travet vill förhandla med ny galoppstyrelse."

I texren påstås att Skånska Travsällskapets medlemmar i JTG inte skulle förhandla med nuvarande representanter från Skånska Fältrittklubben.

Detta påstående vill jag med det bestämdaste dementera. Det har inte vid något tillfälle uttalats i styrelsen.

Jag utgår från att denna dementi kommer i tidningen snarast.

Med vänlig hälsning,

Kerstin Petersson Brodda

Ordförande i Skånska Travsällskapet och JTG,

 

Har alla förstått? Det var en planterad lögn! Det är ÖVER!

 

Idag riktar Stall Hatten sina blickar mot Globen där vår skånska lilla favorit gör världscupdebut i dressyr. Om ”lilla älsklingen” kan slå tre fyra motståndare, gör hon det bra. Håll tummarna för Charming Boy idag och i morgon.

 

Stall Hatten fick en massa kritik då vi flög över unge James Doyle för att rida vårt derbyhopp i Voterlöpning.

Igår red ”Hanärheltuseless” Doyle in en trippel på Meydan i Dubai och ligger nu i toppen av jockeyligan i Förenade arabemiraten.

 

Stall Hatten äter upp sin stolta huvudbonad om inte James Doyle har vunnit Gr-1 lopp innan 2012 är över. Någon som är slugen på att satsa emot?

 

I kväll klockan 18.20 GMT startar Littlesuzie på Wolverhampton med ”The Flea” i sadeln.

 

Den VINNER!

 

Höres.

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Mannen med Västen

Ja vad f#n ett roligt vad är ju alltid ett vad! Mistänker att jag torskar! Men vad gör det med utsikten att få se Herr Hatt äta upp sin Huvudbonad.Detta skulle ju glädja mig otroligt.För ni gör väl detta offentligt.Om det nu blir så att Herr Hatt har rätt så bjuder jag på en Bättre flaska Champange på någon av våra Galopp banor i Skandinavien så fort Gr 1 segern är i hamn.Tid & Plats bestämmer Herr Hatt.:)

2011-11-26 @ 17:05:29
Postat av: Otter

synd att mannen med västen han först, jag har viss erfarenhet av hur det brukar gå för mr hatt när han är på det här slå vad humöret. Med vad skulle han harva banan om inte? Med vad skulle han klippa gräset om inte? Mannen med västen - du behöver nog inte vara allt för oroligt nu när hatten jinxat mr doyles chanser till grupp 1 seger

2011-11-26 @ 20:18:55
Postat av: Peter

Jag gillar Stallhattens sanningsenliga funderingar, helt i linje med mina. En liten korrektion bara - Skånskan har aldrig kallats för Pravda, däremot för "bedebladet" i gången tid. Pravda var tyvärr avsomnade Arbetet. Förresten, den där Otter, är han packad när han skriver?

2011-11-26 @ 21:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0